Happy diverse students celebrating graduation from school

همانطور که می دانید به منظور تکمیل تحصیلات در رشته های مختلف دانشگاهی، نیاز به ارائه پایان نامه است که از دغدغه های مهم دانشجویان سال آخری می باشد چرا که دانشجویان در آخرین سال تحصیل خود می بایست واحدی را تحت عنوان رساله، پایان نامه و در رشته هایی مانند معماری که دارای کار طراحی هستند به عنوان طرح نهایی، ارائه دهند که دارای 6 واحد در مقطع کارشناسی ارشد و 12 واحد در مقطع دکتری است.این پایان نامه ها میزان تسلط دانشجویان بر دروس طول دوره تحصیل را نشان می دهد هرچند علاوه بر این، اطلاعات دانشجویان را افزایش می دهد.در صورت  نداشتن دانش و مهارت کافی در خصوص نگارش آن، موجب می شود، رساله نهایی از اصول و سازوکار مناسب خود برخوردار نبوده و دانشجویان در انجام آن ناتوان بمانند.

به صورت کلی دانشجویان در طول دوره تحصیل خود دروس مختلفی را پاس می کنند و با وجود مسلط بودن بر برخی از آن ها، اما به صورت کلی هیچ یک از این دروس، استانداردها و اصول نگارش یک پایان نامه و رساله را آموزش نمی دهد و نوشتن این موارد بدون وجود یک راهنمای مجرب امکان پذیر نیست و یا در صورت امکان پذیر بودن، به سبب اینکه دانشجویان بار اولی است که پایان نامه و رساله را می نویسند، مدت زمان زیادی را صرف کرده و در بیشتر مواقع به تمدید ترم احتیاج پیدا می کنند و این مورد، هم زمان زیادی را هدر می دهد و هم موجب سنوات خوردن دانشجو می شود. در این میان تیم علم اندیش می تواند دانشجویان را در رشته های مختلف یاری رسانده و در هزینه و وقت دانشجویان صرفه جویی به عمل آورد.

همان طور که گفته شد، تدوین و ارائه رساله و پایان نامه از الزامات تکمیل کردن تحصیلات است و همواره با چالش های مختلفی همراه می باشد. پایان نامه ها در رشته های مختلف ، بایکدگیر متفاوت اند به صورت کلی میتوان در انواع زیر آن ها را دسته بندی نمود:

1-در رشته های گروه انسانی مانند روانشناسی، ادبیات، مدیریت، اقتصاد و …. پایان نامه ها به صورتی پژوهشی و آموزشی در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری ارائه می گردند.

2- در رشته های علوم پزشکی پایان نامه دارای سه دسته علوم پایه، بالینی و تخصصی است که نحوه ارائه و زمان هرکدام متفاوت می باشد.

3-در رشته های هنر مانند گرافیک، تصویرسازی، پارچه و لباس و… پایان نامه به دو بخش عملی و تئوری تقسیم می شود که در انتهای رساله تئوری، کار عملی به صورت گزارش پیوست می شود.

4- در رشته های فنی و مهندسی مانند عمران و معماری، پایان نامه در مقطع کارشناسی به صورت طرح نهایی ارائه می شود و همراه با خود رساله و یا مطالعات دارد و در مقطع کارشناسی ارشد، رساله و طراحی در شیت بندی های مختلف و یا پاور دفاع همراه با انیمیشن و یا ماکت ارائه می شود و در مقطع دکتری، به صورت رساله نوع آوری هایی ارائه می گردد.

-اهمیت نوشتن یک پایان نامه ایده ئال

دانشجویان در مقاطع کاردانی ناپیوسته و کارشناسی پیوسته، نوشتن برخی مقالات را تجربه کرده و کم و بیش با آن آشناییت می یابند. این امر ممکن است این تصور را در دانشجویان ایجاد کند که با همین روش و متود می توان رساله و پایان نامه دانشجویی خود می توانند نگارش کنند اما لازم به ذکر است که رساله و پایان نامه دانشجویان، تعیین کننده سرنوشت تحصیلی و علمی آن هاست و قبول شدن و یا رد شدن آن ها در رساله و همچنین نمره دریافتی آن ها، به صورت مستقیم بر آینده حرفه ای و تحصیلی آن ها تاثیر گذار است. بنابراین نباید آن را با تحقیقات دانشجویی دوره تحصیل یکسان دانست و باید آن را با دقت و تمرکز بیشتری انجام داد.

در صورتی که پایان نامه کارشناسی ارشد شما، در مقالات و سایت های معتبری مانند ایرانداک به چاپ و ثبت برسند، براحتی می توانید یکی از رزومه های دکتری خود را جمع آوری کرده و وارد آن شوید. بنابراین، از مهمترین دلایل نگارش قوی و محتوای باکیفیت  داشتن یک پایان نامه را، در شانس بیشتری داشتن به منظور تحصیل کردن در مقاطع بالاتر دانست.چنانچه در بعضی از رشته ها مانند علوم آزمایشگاهی داشتن یک پایان نامه مناسب و با کیفیت، فرصت استخدام را برای آن ها فراهم می آورد.

-ارتباط میان کیفیت و هزینه پایین خدمات دانشجویی

یکی از مسائل مهم در نوشتن پایان نامه کارشناسی ارشد و دکتری که افراد معمولا کمتر به آن توجه دارند، ارتباط میان هزینه نگارش پایان نامه و کیفیت پایان نامه است. یک پایان نامه ای که با کیفیت و حرفه ای باشد، مستلزم صرف وقت، دقت ، صبر و مهارت نویسنده آن در رعایت اصول و نکات است که قاعدتا رعایت تمام این موارد، هزینه بر است به علاوه که نگارش پایان نامه هایی که دارای رساله و طراحی هستند و  در واقع علاوه بر رساله، نیازمند کار عملی و طراحی هستند، مانند پایان نامه های معماری و عمران که علاوه بر رساله، نیاز به طراحی و بهره گیری از نرم افزار های دوبعدی و سه بعدی هستند،تخصصی تر بودند و به طبع هزینه طراحی نیز به هزینه رساله اضافه می شود چرا که نرم افزارهای مهندسی بسیار سنگین بوده و نیازمند سیستم های قدرمتند با رم و سی پی یو و همچنین گرافیک بالا است. بنابر آنچه گفته شد، ممکن است بعضی ادعا کنند که پایان نامه و طراحی های شما را به قیمت ارزان انجام می دهند که چنین مواردی چیزی به جز تبلیغ ذی نفعان این حوزه نیست و چه بسا پروژه هایی که تیم علم اندیش به دلیل بی کیفیت بودن پایان نامه های موسسات دیگر، از سوی دانشجویان به اصلاح پرداخته و بعضا پایان نامه قبلی به سبب کیفیت پایین  قابل استفاده نبوده است.لازم به ذکر است که در نوشتن پایان نامه ورساله به سبب بارگذاری تمام متن در سامانه همانند جو در ایرانداک، باتوجه به آیین نامه هر دانشگاه، که به صورت معمول 30% است، دانشجویان مجاز به کپی کردن بیشتر از این در صد نیستند و پایان نامه ای که بیشتر از درصد تعیین شده باشند، عملا سرقت علمی کرده اند و بعضا شامل مجازات می شوند. بنابراین لازم است دانشجویان با تدبیر و دور اندیشی، از چنین هزینه های اضافه و مضاعف جلوگیری کنند و پروژه خود را به دست متخصصین حرفه ای بسپارند.

-متفاوت بودن هزینه پایان نامه های دانشجویی نسبت به مقطع تحصیلی

یکی از مواردی که تاثیر مستقیم بر قیمت پایان نامه دارد،مقطع تحصیلی است. هزینه پایان نامه دانشجویی با بالارفتن مقطع بیشتر می شود چرا که در مقطع کارشناسی به علت عدم اهمیت کپی کردن مقالات و نبود الزام همانند جویی، پایان نامه ارزان تر بوده و در پایان نامه کارشناسی ارشد و دکتری به سبب اهمیت موضوع سرقت علمی و وجود داشتن مبحثی به نام جدید بودن و نوع آوری ومهم بودن موضوع” نبودن حتی یک پایان نامه با موضوع شما” قیمت بیشتر است.

-قیمت انجام پایان نامه دکتری

درمیان پایان نامه ها، انجام پایان نامه دکتری، بیشترین هزینه را دارد و شامل مواردی در خصوص، پژوهش در خصوص موضوع، نگارش پایان نامه، گرفتن گواهی و… می شود. لازم به ذکر است که در خصوص پایان نامه دکتری، رشته، نوع گرایش و مدت زمان دانشجو برای انجام پایان نامه در قیمت نهایی پایان نامه دکتری موثر است.

-قیمت انجام پایان نامه کارشناسی ارشد

چنانچه هر دانشجو قصد داشته باشد پایان نامه ای را بنوسید، چه آن را خودش بنویسد و چه به موسسات و متخصصیت این حرفه واگذار کند، ملزم به پرداخت هزینه است. بعضی از هزینه ها مربوط به امور تحقیقات می شود و برخی دیگر مربوط به جمع آوری منابع و نگارش و سایر موارد آماده سازی آن. کلیه اقدامات دانشجو در خصوص نگارش پایان نامه از انتخاب موضوع گرفته تا میزان کیفیتی که مد نظر دارد و منابع مرتبط با موضوع، برای او هزینه بر می شود.

-در کدام دانشگاه تحصیل می کنید؟

یکی از عواملی که تاثیر مستقیم بر هزینه پایان نامه شما دارد، دانشگاهی است که در آن تحصیل می کنید. هر دانشگاه متناسب با درجه آن سختگیری های خاص خود را دارند و دانشگاه های برتر شامل مجرب ترین و سخت گیر ترین اساتید هستند که نسبت با یادگیری دانشجویان خود، حساسیت بیشتری نشان می دهند. بنابراین انجام دادن پایان نامه برای دانشجویانی که در چنین دانشگاه هایی تدریس می کنند، هزینه بیشتری دارد چرا که روند انجام پایان نامه آن ها پیچیده تر و سخت تر بوده و کیفیت پایان نامه و مقاله این دانشجویان نسبت به دانشگاه های دیگر بیشتر است.

-عنوان و موضوع پایان نامه شما چیست؟

عنوان پایان نامه شما، ارتباط مستقیمی با هزینه انجام پایان نامه شما دارد. چنانچه موضوع انتخابی شما منابع فراوان فارسی داشته باشد و به نسبت عمومی باشد، هزینه انجام پایان نامه شما نسبت به پایان نامه هایی که پیچیده تر هستند، کمتر خواهد بود. به همین دلیل است که هزینه انجام پایان نامه هایی که مربوط به دانشگاه های برتر ایران است، بیشتر می باشد چرا که موضوعات چنین دانشگاه هایی پچیده تر و به روز تر بوده و اساتید آن سختگیری و حساسیت های بیشتری را نشان می دهند و در نتیجه پایان نامه های باکیفیت تری را مد نظر دارند.

-می خواهید پایان نامه شما چه حجمی داشته باشد؟

پر واضح است که یک پایان نامه با حجم 100 صفحه، نسبت به یک پایان نامه 300 صفحه ای، نیاز به دقت، و زمان و جزئیات کمتر است. بنابراین قیمت آن نیز مناسب تر خواهد بود. بنابراین در صورتی که هزینه برایتان مهم است، بر روی پایان نامه با حجم بالا اصرار نداشته باشید. برخی از افراد برای انجام پایان نامه خود زمان نداشته و به اصطلاح در دقیقه 90 کار خود را برون سپاری می کنند. چنین دانشجوهایی تنها قصد تحویل پایان نامه ای که قابل دفاع باشد را دارند و هدف کسب نمره متعارف است. برای چنین دانشجو هایی پایان نامه 100 الی 120 صفحه کفایت می کند. برخی دیگر کار خود را از همان ابتدای ترم آخر برون سپاری کرده و هدف علاوه بر کسب نمره عالی، ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر بوده و کیفیت پایان نامه برایشان اهمیت بیشتری دارد. لازم از این دسته از دانشجویان زمان را از دست نداده و زمان کافی در اختیار متخصصین رشته خود قرار دهند.

-آیا شما برای تکمیل پایان نامه خود از نرم افزار خاصی استفاده می کنید؟

یکی از موارد دیگری که در قیمت پایان نامه شما تاثیر گذار است، نرم افزار مورد استفاده شما است. برخی از نرم افزار های احتیاج به خرید اشتراک دارد و برخی دیگر مانند نرم افزار های مهندسی نظیر تریدی مکس و لومیون بسیار سنگین بوده و احتیاج به سیستم های قوی برای رندرگیری با کیفیت دارد بنابراین نرم افزار مورد استفاده شما در افزایش قیمت پایان نامه شما موثر است.

-زبان نوشتاری پایان نامه شما چیست؟

اینکه شما با چه زبانی پایان نامه خود را بنویسید، در هزینه انجام پایان نامه شما اهمیت دارد. برخی به منظور چاپ پایان نامه و یا مقاله خود در سایت های معتبر، احتیاج به ترجمه برخی قسمت های رساله مانند چکیده هستند. همچنین برخی در دانشگاه های خارج از ایران به تحصیل مشغول هستند و احتیاج به موضوع ایرانی با ترجمه محل تحصیل خود هستند. بنابراین تمام این موارد در هزینه انجام پایان نامه شما موثر است.

– پیشینه پژوهش شما چیست؟

پیشینه پژوهش در واقع آن دسته از منابعی است که به موضوع شما نزدیک بوده و برخی کلید واژه های شما را دارد. معتبرترین پیشنه های پژوهش علاوه بر کتب، مقالات و پایان نامه هایی هستند که در سایت های معتبر  منتشر شده اند.  اینکه پیشینه پژوهش شما تا چه مقدار گسترده باشد در هزینه نهایی پایان نامه شما موثر است. پیشینه پژوهش به کامل تر شدن پایان نامه شما کمک می کند. بنابراین نه تنها باید به دنبال پیشینه پژوهش در زبان های فارسی و لاتین گشت بلکه در زبان های دیگر نیز نیاز است جست و جو شود.

– مراحل انتخاب موضوع در پایان نامه های کارشناسی ارشد و دکتری

باتوجه به اینکه در مراحل قبل، مشخص شد که انتخاب یک موضوع برای انجام پایان نامه کارشناسی ارشد و دکتری تا چه میزان سخت و پیچیده است و نیاز به انجام تمام مراحل قبل است تا یک موضوعی که جدید و نوع آورانه و در عین حال خلاقانه باشد، ارائه شود. باتوجه به اینکه در چه مقطعی هستید، مراحل انتخاب موضوع متفاوت است به این صورت که در مقطع کارشناسی موضوعات اکثرا از میان چند گزینه پیشنهادی دانشگاه و یا توسط خود دانشجویان انتخاب می شود اما در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری انتخاب موضوع توسط استاد راهنما کنترل می شود و یک موضوع غیر تکراری و خلاقانه و آینده نگر انتخاب می شود. در برخی از دانشگاه درمقاطع کارشناسی ارشد و دکتری نیز، موضوع را به عهده دانشجو گذاشته و از آن ها موضوع نوع آورانه و به روز می خواهند.در انتخاب موضوع باید چالش های پیش رو بررسی و به نتیجه نهایی توجه شود و منابع تحقیقاتی و سوابق آن بررسی کردد. برای دریافت به روز ترین موضوعات و  در عین حال خلاقانه و نوع آور محور، با علم اندیش همراه باشید.

-نگارش پروپوزال

نوشتن پروپوزال، از مراحل مهم نوشته پایان نامه است. به صورت کلی در پروپوزال استخوان بندی پایان نامه و نقشه راه مشخص می شود. پروپوزال برنامه ریزی اولیه، مشخص کردن مسائل مربوط به پایان نامه، اهمیت و ضرورت موضوع، بررسی سوابق موضوع، اهداف، سوالات و فرضیات و از همه مهمتر روش تحقیق است. در صورتی که همه موارد گفته شده تایید شود، تازه زمان آغاز پایان نامه است. بسیاری از دانشجویان، با نوشتن پروپوزال های اشتباه، مدت زمان فارغ التحصیلی خود را عقب انداخته و سنوات تحصیلی دریافت می کنند. همچنین در صورتی که روش اشتباهی در پروپوزال انتخاب شود، ممکن است در نوشتن فصول مهم پایان نامه نظیر فصل چهار و پنج به مشکل خورده و به ناچار مجبور به نگارش مجدد پایان نامه شوند. تیم مجرب علم اندیش قادر است با کمترین اتلاف وقت، با کیفیت ترین پروپوزال را ارائه داده و به دانشجویات اطمینان خاطر دهد که پایان نامه آن ها مسیر درست را طی خواهد کرد و پروپوزال باکیفتی را به اساتید ارائه خواهند کرد.

-پایان نامه دکتری

یکی از دشوار ترین پایان نامه ها، انجام پایان نامه دکتری است. حساسیت در خصوص کیفیت و جدید بودن در این مقطع بیشتر است. حجم پایان نامه ها دکتری بسیار بیشتر از ارشد است و مطالعات گسترده تری را می طلبد. در پایان نامه دکتری، پیشینه پژوهش به سبب پژوهشی بودن پایان نامه دکتری، کمتر است و اغلب اطلاعات پایان نامه نتیجه تحقیقات شخصی دانشجو است نه استفاده شده از منابع پیشین. بنابراین این پایان نامه کاملا تالیفی است و باید ردپای دانشجو در تمام قسمت ها و فصل های پایان نامه مشاهده شود در غیر این صورت، کار کپی تلقی شده و پایان نامه مردود می شود. دانشجویان دکتری، باید از همان ابتدای آغاز پایان نامه با کمترین خطا پایان نامه خود را به اساتید مربوطه ارائه دهند چرا که دانشجویان دکتری در عین دانشجو بودن در این مقطع، خود اساتید مطلعی محسوب می شوند که از آن ها انتظار خطا و اشتباه دانشجویان ارشد نمی رود و بنابراین ارائه پایان نامه اشتباه و در حد کارشناسی ارشد به اساتید برای این دانشجویان یک امتیاز منفی حساب شده و به اصطلاح افت دارد. تیم علم اندیش از ابتدای این مسیر می تواند دانشجویان را یاری کرده و با کمترین خطا پایان نامه درخور دانشجوی دکتری را به شما ارائه دهد.

– بهترین موسسه انجام پایان نامه دکتری و مقاله نویسی

با توجه به موارد گفته شده،مشخص شد که نگارش پایان نامه در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری مراحل پیچیده ای دارد. در این خصوص مجموعه های پژوهشی زیادی وجود دارند که این خدمات را به دانشجو ارائه می دهند. در مجموعه های انجام پایان نامه از ابتدا تا انتها، دانشجویان را یاری کرده و به آنها خدماتی ارائه می دهد. چنین خدماتی،  باعث می شود دانشجو وقت خود را هدر نداده  و بدون دغدغه و استرس خود را آماده دفاع کند و در مسیر درست حرکت کند و از آزمون و خطا ها دور بماند. انجام پایان نامه توسط این مجموعه ها این مزیت را دارد که پایان نامه غیر تکراری و مخصوص خود دانشجو است. یکی از مجرب ترین موسسات که در این زمینه به  تعهد و مسئولیت کاری خود پایبند است، موسسه پژوهشی علم اندیش است. کادر مجرب علم اندیش با داشتن آرشیو کاملی از منابع و تجربه فراوان در انجام پایان نامه دانشجو، انجام پروژه شما را از صفر تا صد پذیرفته و تا آخرین لحظه دفاع در کنار شماست.

-سفارش پایان نامه دکتری و کارشناسی ارشد در علم اندیش

درصورتی که دانشجوی کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری هستید و برای انجام پایان نامه خود زمان ندارید و یا کارمند هستید و به هردلیل نمی توانید پایان نامه خود را انجام دهید، تنها کافیست پروژه خود را به سپرده و با آرامش خاطر خود را برای روز دفاع آماده کنید. کارشناسان علم اندیش پس از دریافت موارد مد نظر شما از انتخاب موضوع تا نگارش پروپوزال، رساله، ویراستاری و پاور دفاع در کنار شماست و تمام سوالات شما را پاسخگو بوده و شما را راهنمایی می کنند.